lördag 14 mars 2015

DISTRESSAD TAG MED SNÖGUBBE

Det finns en grupp på facebook som heter 48-timmars scraputmaning (gå gärna med, om du vill utmanas i ditt pysslande).

I början av mars 2015, fanns det en utmaning som innebar att man skulle använda sig av ordet snö/snow tillsammans med en snögubbe... Kortet fick gärna vara enkelt - men med skak-funktion :).

Eftersom jag är i ett distress-tag-stim, valde att jag göra en tag med vinter-tema - som jag kan ha i min clipboard-tavla :).


Jag började med att skapa en snö-effekt med hjälp av en stencil (speckles) och vit distress paint-färg som jag jobbade dit med ett infärgningsverktyg. Jag ville på så sätt skapa ett djup med flera lager... :). Jag har färgat bakgrunden med ljusa färger (tumbled glass distress ink och ngn blå sprayfärg) - för att på något sätt illustrera vinterns kalla blåa färg...

Jag har även hällt på sånt där roligt embossingpulver, som höjer upp alstret ett par snäpp :)... (Chunky white embossing enamel och shabby white embossing enamel från Stampendous (fran-tage)). För att kornen inte skall flyga iväg, har jag smält dem genom att hålla värmefönen (heat it craft tool) under tagen.


 Jag har färglagt Tim Holtz snögubbe (som ju finns i ett set med både stämplar och stansmallar - himlans praktiskt!!!) - med copic-pennor. Jag brydde mig inte om att jobba så mycket med skuggor den här gången... 





Jag har stansat ut en pratbubbla (paper smooches), ordet love (lawn cuts) och en snöflinga (sussex snowflake - memory box), som får representera en stor prick över ordet I (jag)... Ordet snow är också utstansat med stansmallar från lawn cuts.
Jag har också skapat en triangel - som ögat kan fokusera efter - med turkosa rhinestones :). 



Så här ser det ut när jag sätter snö-tagen i min clipboard-tavla :). (clipboard-funktionen hittar du här - det är ett set med movers & shapers-stansmallar - som kan justeras efter behov :)... )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar