lördag 25 april 2015

CLIPBOARD-TAVLA MED RÖD TAG OCH STEAMPUNKKLOCKA

Det här är version två av min clipboardtavla - som ju har en clipboard-funktion som möjliggör byte av tag. 

Tim Holtz har gjort en produkt som heter mini clip board top & bottom - som fungerar som så att man placerar ut clipboad-stansmallarna på en s k base tray - för att få rätt avstånd på papperet. Det är de silverfärgade flärparna du ser på den gröna pappersbiten.


Jag har valt att fokusera på att göra flera olika mittendelar (på s k tags) som jag kan alternera med... Den här har ett kärleksbudskap... Och för att kärleken skall orka "leva vidare", behövs det ett maskineri... därav alla härliga kugghjul :).

Jag har monterat dem på ett stort fickur, som jag stansat fram tre gånger med Tim Holtz stansmall Pocket watch frame. För att få fram själva ramen till fickuret, har jag använt mig av en rund movers & shapers-form (sized circles - Sizzix).

Jag har även torrembossat ramen med Xcuts härliga klock-torrembossingfolder (chronology - clocks).
Jag har därefter färgat in den med Tarnished Brass stain och sotat kanterna med svart stämpeldyna (versa fine). Tack vare att det finns tre metallicfärger i distress stain-serien (tarnished brass, brushed pewter och antiqued bronze) kan du skapa riktigt härliga falsk metall-alster :).

Kugghjulen kommer från både Cheery Lynn och Xcut (chronology - cogs).


Den rödgula tagen är infärgad med distress spray stain-färger (mustard seed, fired brick och wild honey). Tagen är av "oblekt kartong, vilket gör att färgerna kanske inte ser ut som du är van vid...
Jag har också sprayat med Picket fence spray stain, för att skapa en mjölkig effekt.


Här har jag sprayat på med mera gult i hörnen - och därefter lite mera vitt... och det lustiga var att det gula trängde fram genom den vita färgen :). Det var en rolig effekt :).


Här ser du kärleks-tagen. Jag har även monterat dit en s k gevärskula (hitch fastener) (strax över den högra vingen), för att få en knopp att manövrera tagen med - när den skall i och ur clipboard-tavlan.


Ordet love, har jag stansat fram ur kartong, med en stansmall från Lawn cuts. Jag har sedan färgat in den med fired brick stain och sedan limmat fast med lipistol. Vingarna, som är under, har jag stansat fram med Cheery Lynns underbara vinge-stansmall. Jag har färgat in dem med Brushed pewter stain. Jag tycker om att använda mig av distress stain-färgerna, då de torkar relativt snabbt. De är också smidiga att använda för att färga in stora ytor :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar