onsdag 22 april 2015

KOLLAGESTÄMPLAT KORT MED ÄNGELVINGAR

Jag hittade en underbar tegelstämpel på en scrapträffs loppisförsäljning. Det var startskottet för det här kollagestämplade kortet...


Jag har fortsatt att stämpla med en massa stämplar i svart, för att skapa en kollagestämplad bakgrund. Många av stämplarna kommer från Reprint.

För att skapa något - lite annorlunda - valde jag att färga in två utstansade cirklar med hål för falsksöm - med distress stain-färger.

Jag har även använt mig av ett ustansat par vingar (stansmallen kommer från Cheery Lynn), som jag färgat in med silverfärgad distress stain.

Jag har stansat fram en fin form ur krympplast - med hjälp av Spellbinders stansmall labels fourteen (14).
Jag har använt mig av en text som lyder: "Fjärilarna breder ut sina lätta vingar och svävar ovan vidsträckta blomsterängar." Jag stämplade medvetet två fjärilar på bakgrundspapperet, för att fånga essensen i uttrycket :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar