söndag 19 april 2015

STAFFLIKORT MED UTSTANSADE SPLATTAR OCH ORD

Jag har gjort ett enkelt stafflikort med "stämplade" och utstansade splattar från Tim Holtz (scribbles & splat (660222). Jag har först gjort en stencil av splatt-stansmallen - för att färga in bakgrunden med tre olika färger.



Jag tog ett papper som lämnade lite ram runt det ustansade... På så sätt blir det lättare att jobba med stencilen, utan att jag får färg överallt...


Jag har använt mig av runda infärgningsverktyg för att få ett snyggt resultat... (ink blending tool). (De runda tycker jag bättre om än de kvadratiska... Det är lättare att få snygga blandningar... Dessutom är de billigare... och mindre :)...)


Jag har färgat in med röd, gul och blå distressfärg

Jag har också stansat ut två splattar och färgat in dem med orange och grön distress stain-färg.



Jag har stansat ut ordet beautiful ur svart mossgummi (dekorgummi/funky foam). 

Så här ser kortet ut, när det är ihopfällt...



Och så här blir det när det ställs upp mot "staffli-hållaren":





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar