tisdag 12 maj 2015

ETT GRATTISKORT TILL EN 60-ÅRING

Jag fick en beställning på ett grattiskort. 


Jag har använt mig av både wellpapp, utstansade ramar och blommor, förutom en stämpel med texten: "Det är inte åren i ditt liv som saknas, utan livet i dina år". Abraham Lincoln

Jag har stansat ut två olika ramar med Spellbinders - lite finare - stansmallar...

Decorative elements - Captivating squares
Nestabilities dies - Floral assortment

 


Det vita nätet bakom de utstansade delarna är utstansat med en stansmall som heter Labels 1 card front (card creator dies).



Jag har fäst allt med antingen limpistol eller 3D-kuddar, för att skapa dimension. Jag har också stansat ut siffrorna 60 med Tim Holtz (Sizzix) stora stansmall BlockTalk (658563).
Jag har stansat ut dem i krympplast och sedan stämplat med en textstämpel över dem. Jag har krympt ned dem med min embossingfön. Först var jag rädd för att de skulle fastna i varandra, men de rätade ut sig med ett "fjong", båda två :).

Jag har dessutom färgat in den blå utstansade ramen med två olika nyanser av blå distress stain (weathered wood och faded jeans).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar