tisdag 16 juni 2015

ATT FÄRGLÄGGA BIRD CRAZY-MOTIV MED DISTRESS INK

Här visar jag hur jag färglägger Timpans Bird Crazy-motiv med små distress ink-dynor. Jag stämplar motivet med svart VersaFine-dyna. Archival ink och Brilliance funkar också bra att stämpla med. 
Jag använder mig av en akvarellpensel (med vattenbehållare) från Prima Marketing för att färglägga motivet. 



Jag smetar ut stämpelfärgen på ett ark vit krympplast. Du kan också laminera ett vitt papper för att göra din egen färgpalett.

Om du blev nyfiken på de andra stämplarna jag använde mig av i ram-kollage-alstret, så listar jag upp några av dem här:

My Minds Eye - Oxford Lane (glasögon, prickar, smile)
Hampton art - Artsy (ordet create)
KaiserCraft - Enchanted garden (uttrycket Magic happens och bård-stämpeln på höger sida)
KaiserCraft - Curiosity (fjäril och nyckel)
KaiserCraft - Polaroid (best day ever)
KaiserCraft - Happy snaps (kamera, pil-uttryck)
REPRINT - hem kära hem set (flygande drake)
Simple Stories - journaling (et-tecken)
Panduro - curiosity (doodle, penna, hash-tag)
Heidi Swapp - hs01124 (små stjärnor)
Heidi Swapp - hs01128 (stjärna)
Heidi Swapp - hs01126 (pekande hand)
Heidi Swapp - hs01132 (randig stjärna)
Prima Marketing - 814045 (now is the time)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar