söndag 5 juli 2015

ART JOURNAL - LIVET ÄR SOM EN KAMERA - VILDA STAMPS

Här är ett art journal-uppslag där jag låtit mig guidas av Vicky Papaioannous härliga kamera-"layout". Vicky är min stora idol när det kommer till att jobba med utstansade figurer, handritade motiv och citat.

Den här gången jag har använt mig av stämplar från Vilda Stamps, och diverse stansmallar för att få fram polaroidramar, filmremsor och kamera (Marianne Design). 


Kameran och kameratexten hittar du i ett stämpelkit hos Vilda Stamps, vid namn: V798. 


Jag har färglagt kameran med akvarellpennor...
Jag har skyddat det färglagda motivet med en ny produkt från Tim Holtz/Ranger. Det heter micro glaze (distress glaze - den lilla burken i bilden nedan) och lägger sig som ett fettande skydd över vattenbaserade färger - vilket möjliggör fortsatt bearbetning på - och bredvid motivet - utan att färgerna börjar blöda. Det verkar som att även JudiKins har en liknande produkt...

 




Här är några glasögonbarn som jag tyckte passade bra som linslusar i polaroidramarna :).
Linnea
Olle
Bella
Christian



Polaroidramarna gör du lätt genom att skära till en kvadratisk form och en rektangulär form... Förutsatt att du inte har polaroidstansmallar förstås :).


Här ser du skillnaden på vanlig vs krackelerad "strukturpasta".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar