lördag 8 augusti 2015

ETT ENKELT ÄNGELTEMAKORT MED BILDMÅLARNA

Ibland är det fint med det enkla... 
Jag fick tag på en kortbas ur s k kraft-papper och valde att göra ett enkelt kort med bara en utstansad ram, ett färglagt ängel-motiv samt en text på krympplast.

Den fina ramen (ornate frame) kommer från Impression obsession. Den är lite svår att stansa ut men den är värd sitt slit, tycker jag :).

Den lilla flick-ängeln är en stämpel från Bildmålarna (företaget finns inte mer), enbart inköpt för att jag skall kunna göra kort till DenisÄngelProjektet och Panzisjukhuset i Kongo.


Jag har färglagt motivet med distressdynor... Jag tryckt av lite färg på en akrylkloss och plockat upp färgen med en pensel med behållare


Krympplastbiten är ustansad med en fin stansmall från Spellbinders - labels twenty (20). Texten kommer från Vilda stamps, och det är en stämpel jag designat :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar