måndag 21 september 2015

OM ATT SÄTTA FÄRGMÄRKTA ETIKETTER PÅ NYA DISTRESSDYNOR

Det här med ordning och reda ligger mig varmt om hjärtat. Om inte alltid i praktiken, så åtminstone i teorin :). 

I och med att Tim Holtz släpper nya färger till distress-serien, innebär det att jag behöver märka de nya dynorna. Jag gillar att ha en etikett på alla fyra sidor, så att det är lätt att hitta den dyna jag letar efter. Jag upptäckte igår, att ett A4-papper är lagom långt för att täcka hela längden :). 

Jag gjorde en tabell, valde en font och lade till en tomrad - för att få lite luft mellan namnen. Jag satte sedan dubbelhäftande tejp (från biltema) på baksidan av papperet, innan jag skar till remsor med en giljotin. Därefter strök jag över med dynans färg - om inte färgen var för mörk vill säga... Om det är en mörk färg, nöjer jag mig med lite färg på båda sidorna av färgens namn. 

Om du vill få tag i dokumentet, kan du gå till facebooks grupp: stämpling - tips, tekniker och tjohoo så skoj (och leta upp den bland filer). Jag kan tyvärr inte lägga upp den i min blogg :(... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar