lördag 19 september 2015

SPECIALVIKT KORT - POP-UP-KORT MED CIRKEL I MITTEN - POP-UP FRAME CARD - TITTSKÅP

Äntligen fick jag prova på att göra ett s k POP-OUT FRAME CARD (pop-up-kort med cirkel i mitten) :). Jag har gjort det ganska lätt för mig den här gången, genom att enbart göra ett slags kollage-stämpling på både fram- och insidan... (istället för att skära till mönsterpapper och dylikt.) :). Den stora splatt-stämpeln kommer från Gummiapan. Lovetexten kommer från Magnolia och jag tror, att stämpeln med fjärilen på, kommer från Kortmakaren. En salig blandning stämplar, alltså :).



Jag har använt en stämpel med rutnätmönster från Gummiapan, för att skapa mig ett "mönsterpapper" - så att inte allt bara skulle lysa vitt...

Jag har använt mig av en cirkelstansmall för att göra hålet. Du hittar en mängd stansmallar från olika företag hos Scrapbruket.

Det finns gott om plats för ytterligare hälsning eller information på insidan, men jag beslutade mig för att låta vikningen tala för sig själv :).


Det här kortet är mycket enkelt att göra... Men man kan piffa till det om man vill, genom att hänga någon dekoration i "mitten" i en tråd - som man fäster med vanlig tejp på baksidan av cirkel-delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar