lördag 19 december 2015

BLÅVITT TORREMBOSSAT KORT MED VINTRIGT JULTEMA

Här är ett kort som jag med hjälp av en embossingfolder (Snow Tree från Crafts Too) fått fram ett fantastiskt motiv.

Jag har färgat in ramen med blå nyanser av distressfärgerna; tumbled glass och broken china. För att inte den blå färgen skulle hamna i mittendelen, torrembossade jag ett utskriftspapper och gjorde en mask av den, genom att klippa bort själva ramen. Jag fäste "masken" med re mount-spray. Du kan även prova att använda post it-lapp-lim. Det finns olika tjocklekar på pennorna som kan nyttjas till både vanligt lim och post it-lapp-lim :). 


Textstämpeln kommer från Kortmakaren. Det är Deelisia som designat motivet. Jag har stämplat det med faded jeans distress ink. 


Kortet är ett så kallat stafflikort - i o m att det kan ställas upp och låta stå av sig själv - med hjälp av det utstansade "stoppet" jag stämplat en text på.
Stoppet är utstansat med hjälp av en s k etikett-stansmall (label) från Spellbinders.
Jag har låtit stansmallen sitta kvar på papperet, under tiden jag färgat in mittendelen med två blå nyanser av distressfärg, med hjälp av ett verktyg som kallas för blending tool. 


Här har jag lekt med annan fin stämpel från Kortmakaren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar