tisdag 22 december 2015

EN LITEN JULHÄLSNING

Jag gjorde några enkla och snabba kort i år - med varierat utseende. Detta är ett av dem. 



Jag stansade ut en fin tagform med en stansmall från CreaLies (Tags no 1 - clock) och monterade den på kraft-kortbas från Docrafts Papermania.



Jag hittade en fin granstämpel i min gömma och stämplade den i grönt. Jag använde min MISTI (ett fantastiskt stämplingsverktyg) som underlättar nästan all slags stämpling :). Den är särskilt praktisk när man vill maska ihop ett motiv med ett annat, flergångsstämpla ett motiv med löpande band-princip och så vidare. Den är helt enkelt oumbärlig för mitt stämplande.



Jag hittade en annan söt tomte som jag stämplade med svart stazon-bläck på genomskinlig krympplast och färglade med Spectrum Noirpennor innan jag krympte ned den med en embossingfön (heat it från Ranger).
God jul-texten stämplade jag på en bit vitt papper och limmade fast med 3D-kuddar.

I och med detta inlägg hoppas jag att ni alla får en härlig jul. Själv skall jag jobba mesta delen av julen och det brukar gå bra det med :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar