lördag 5 december 2015

ETT VINTERVITT KORT MED UTSTANSADE DETALJER

Det var i höstas som jag återupptäckte glädjen i att torrembossa papper :). Jag har ju köpt på mig x antal embossingfoldrar genom åren, men har på något sätt glömt av hur roligt det kan vara att jobba med dem :).

Den lilla ugglan (uv och fickur v46) kommer från Vilda Stamps och är stämplad på krympplast (shrink plastic) och nedkrympt till ungefär en fjärdedel av ursprungsstorlek.

Jag har färgat in himlen med blå nyanser av distressfärg.


LISTA ÖVER VILKA VAROR SOM ANVÄNTS:
INNERCIRKEL med vågkant: Marianne Design - Passe Partout. 
LITEN BY, med en stansmall från Marianne Design - Winter Village. 
GRENEN längst fram, Memory Box (Graceful branch). (Jag har stansat ut grenen i både papper och vitt mossgummi (för att få lite styrsel och struktur till den)
STENVÄGG - embossing folder (stonewall - crafter´s companion)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar