lördag 19 mars 2016

ETT KORT MED ELEGANT DAM FRÅN DYLUSIONS

Här är ett rätt så enkelt och elegant kort. 



Jag har använt mig av en skön stämpel från Dylusions. Jag tycker mycket om storleken på stämpeln. Det är inte för litet och det är framförallt lätt att färglägga :). Jag har färglagt det både snabbt och slarvigt (och det är ju så jag brukar jobba med det mesta :)...) med akvarellfärger (distress ink-dynor eller färgen från påfyllnings-flaskorna (reinker) funkar bra :)).

Jag har stansat ut en elegant ram med en stansmall från Spellbinders, Astoria decorative element.

Jag har också sprayat den grå, för att den skulle matcha kvinnans utstyrsel. (jag har målat med genomskinlig glitterpensel, men det går också bra att spraya ramen med glitterskimmer (mist) eller färga in den med distress stain-färg)

Jag har mattat den utstansade ramen med en bit vit wellpapp (corrugated cardstock), som jag ju tycker så mycket om :). Den ger struktur och textur på ett sånt härligt sätt :). Det finns många sköna färger av wellpapp att välja på, hos Scrapbruket :). Följ länken ovan. 

Jag har lagt in några orange och gula blommor för att knyta an till kvinnans läppar och hår :). Här kan du hitta olika sorters blommor hos Scrapbruket; rosor 15 mm, rosor 10 mm, blandade blommor och blad.

Jag har också glittrat kvinnans hattband och halsband med en genomskinlig glitterpenna. Det ger det hela lite extra "pazzazz".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar