lördag 2 april 2016

ETT KORT MED UTSTANSADE FIGURER - HAPPY CLOUDS

Ibland är det kul att få göra ett kort med bara utstansade figurer.

Den här gången har jag använt mig av rektangulära stansmallar och molnstamallar som ger en sömkant. Jag har stansat ut allt i vitt papper och färgat in den mindre rektangeln med tumbled glass distress ink.
Det finns massor av företag som gör sömkantstasmallar. Jag har länkat till CreaLies och Poppy Stamps/Memory Box - som du finner hos Scrapbruket.



Ordet happy har jag stansat ut ur vitt mossgummi/skumgummi med en ordstansmall (script words) från Tim Holtz. Det finns flera teman på de där fina handskrivna orden;
adventure
celebration
friendship
holiday

 



 

Jag har monterat allt på en kortbas av s k kraft-papper från Papermania/Dovecraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar