söndag 31 juli 2016

STÄMPLING MED ALTENEW OCH MISTI

Just nu råder Altenew-feber hos mig :).
Jag har länge stått emot de där flerlagerstämplarna från Altenew, i o m att jag tänkt att jag inte är en "blommig" person och att jag inte "behöver" ännu fler stämplar eller prylar... Men efter ett par samtal om stämplarna med min pyssel-vapendragare C, åkte jag dit...
Under mitt besök hos C, på hennes sommaridyll-ö, kunde vi sitta utomhus och pyssla, och det var verkligen mysigt :). Jag hade inga pysselsaker med mig, så jag provade C's saker... Dahlia-blomstämplarna tillsammans med VersaColor-dynorna blev superfina ihop :).



Jag provade den lilla MISTIn (ett superduperbra stämpelpositionerar-verktyg) också, och blev superduperkär, i o m att den var så smidig att jobba med. Jag kunde väl aldrig tro att jag skulle få "behov" av en liten MISTI, när jag siktat in på mig på den stora MISTIn.



Den stora närbilden visar att jag inte träffat helt rätt med den ljusaste färgen... Men helheten är ändå ok, tycker jag... för att vara första gången :).




Jag provade några andra färger från VersaColor-serien, bara för att se hur det kunde bli... :).





 Här ser du blomman i närbild... Där träffade jag bättre med färgerna...




Här är ett lite mer, välarbetat alster...













 Och se, sicken skillnad det blir, när man har en falsk sömkant på papperet... Jag gjorde det i efterhand, med hjälp av en stansmall från Lawn Fawn, som råkade passa papperet precis :). CreaLies har fina stansmallar med sömkant...




Här ser du hur fint det kan bli med lite extra bling på pistillerna och ett utstansat ord ur gul mossgummi :)...



Jag har gjort ett kort med en kram-hälsning, tack vare en fantastisk ordstansmall från Gummiapan :).




Och för att följa instinkten kring stämplingen med Altenew-stämplarna, har jag valt att färgsortera stämpeldynorna, istället för att företags-sortera dem :)... Det ena ger det andra, så att säga :). Och alltid slutar det med ett jädra kaos i både pysselrum och vardagsrum... Min vardag, så att säga :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar