måndag 17 oktober 2016

ETT SNABBT KORT AV DET SOM FANNS FRAMME PÅ BORDET

Ibland är det bra att utmana sig att kliva utanför sin komfortzon. Jag har skapat den här utmaningen (gör något spontant) i den nya gruppen på facebook, som heter "scrappa nytt med gamla saker".

Den här gången har jag gjort ett kort, mestadels av det som låg framme på pysselbordet (efter att ha grovsorterat diverse utstansade saker).

Jag har använt mig av följande saker: 
  • kraftigt akvarellpapper (300 g) som kortbas 
  • skimrande rött papper - som matta under frimärkes-ramen 
  • postage stamp frame - tim holtz/sizzix (tjock stansmall) 658572
  • felicity angel wing doily - cheery lynn 
  • fired brick - distress ink (tim holtz/ranger) - som jag bara dragit över ett papper, innan jag stansat ut formen... därefter har jag sprayat på med vatten och skimmerspray... 
  • skimmerspray - silver sugar (glimmer mist) tattered angels 
  • utstansade bårder
  • god jul i veneer (tunt trä)
  • turkosa rhinestones 


Här kan du se att jag har lagt wellpapp mellan lagren, för att skapa höjd och djup... Det blir en väldig skillnad mot att bara limma fast allt med dubbehäftande tejp eller lim. Jag tycker att det blir för platt och intetsägande på det sättet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar