söndag 9 oktober 2016

NY GRUPP PÅ FEJSAN - SCRAPPA NYTT MED GAMLA SAKER

Det är kul att utmana sig att använda gamla godingar mellan varven. Det blir ju lätt att man handlar på sig nya saker, och så hinner man inte riktigt med allt annat som redan finns hemma... Vad som egentligen är gammalt för mig, kan ju vara nytt för dig och vice versa, och det är väl det som gör det hela roligare att skapa och dela med sig av det man skapat :). 

Det här kortet är ett exempel på hur jag faktiskt fått användning för följande:

Negativet från en utstansad fjäril (som jag sedan stansat ut lite finare med en s k sömkantstansmall) (stansmallen kommer från Sizzix (Tim Holtz - Detailed butterflies 659578) och ingår i ett set med fyra stansmallar - 2 st solida former och 2 st sirliga former). Om den är slut hos Scrapbruket, kan du alltid mejla dem och fråga... :). 

 

Utstansad fjäril av ett experimentpapper, där jag provat olika sprayfärger
"Gammalt" mönsterpapper
Wellpapp
Kraft-kortbas
Ordet grattis och tre prickar utstansade ur mossgummi/skumgummi



Om du vill gå med i gruppen på facebook, som jag kallar för Scrappa nytt med gamla saker, kan du följa den här länken :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar