onsdag 5 april 2017

FLERFÄRGAT KRAM-KORT MED VILDA-STÄMPEL OCH EMBOSSINGPULVER

Den här gången har jag gjort en flerfärgad stämpling, med hjälp av små distressdynor (cracked pistachio, fired brick, spiced marmalade, broken china, twisted citron) (Tim Holtz och Ranger) och en bakgrundsstämpel (collage med lilja V567) från Vilda Stamps.
Jag tycker att stämpeln är vacker i sig, så den får spela huvudrollen i detta kort.

Jag har stansat ut de två översta papperen med en sömkantstansmall från CreaLies (XXL no 24 stitch dies) .


Som en kul kontrast, har jag hällt genomskinligt embossingpulver över det stämplade motivet och sedan fönat det med embossingfön, först underifrån - för att ge det ett fäste på papperet, och avslutningsvis ovanifrån. Det är tyvärr svårt att återge glansen som embossingpulvret ger i detta foto.


Ordet KRAM har jag stansat ut ur turkosfärgad kork. Jag har limmat fast det med Glossy Accents (Ranger), helt enkelt för att det är en plastig yta (embossingpulver är ju finmalen plast av något slag :)...).
Det kan vara bra att ha med sig en nål till Glossy accents-flaskan, i o m att limmet är trögflytande och gärna korkar igen... Limmet är en underbar produkt, som har kort torktid och fantastisk fästförmåga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar