lördag 27 maj 2017

TIM HOLTZ STAMP PLATFORM (TONIC STUDIOS)

(English text below)

Jag har provat att använda Tim Holtz och Tonic Studios stämpelplattform (stämplingsverktyg), samtidigt som jag filmade det :). Jag köpte mitt stämplingsverktyg hos Scrapbruket. Om det är slut i lager, kan du alltid mejla dem och fråga när de får in nya :). info[snabel-a]scrapbruket.com.



Du ser både den svenska och den engelska filmen i detta inlägg :).

Först ut är den svenska varianten. Jag har provat att stämpla med både genomskinliga stämplar (clear stamps) och gummistämplar. Jag har även stämplat med en s k solid stämpel och en textstämpel, där jag provade att göra flerfärgsstämpling. Stämplarna jag har använt, kommer mestadels från Vilda Stamps. Jag har använt mig av stämpeldynor från både VersaFine, Memento och Archival ink samt Distress oxide ink.
Jag tycker mycket om Timpans stämpelplattform, i o m att man kan vända på skivan som man sätter stämplarna på, för att på så sätt justera nivåskillnaden.
Jag gillar också det faktum att den är öppen på två sidor, vilket möjliggör användning av stora papper. Man kan också stämpla mitt på papperet, om man så önskar :).
Underlaget är lätt att rengöra.
Den känns stadig och rejäl.



I've tried out the new stamp platform from Tim Holtz/Tonic Studios.
I've tried to make it work with both solid stamps and clear stamps.
I've also done some multi couloured stamping with small ink pads from Memento.
You find the links to the products in the Swedish text above :).

I like the Stamp Platform a lot. I like the fact that it's open on two sides, which enabels stamping on larger papers.
It's easy to change the "acrylic block" between clear stamps and rubber stamps.
It's also easy to clean the surface, since there's no fun foam worry about.
It also feels sturdy enough to last for a good while.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar