lördag 29 juli 2017

ETT STORT POP-UP BOK-KORT

I detta alster förenar jag flera saker...
  • en speciell kortvikning - pop-up book card (pop-up-bok-kort)
  • schabloner (stenciler), penslar och distress oxide ink-dynor.
  • en stämplingsteknik som kallas maskning.

Figurstämplarna och schablonerna kommer från Tim Holtz (Stamper's Anonymous).





Det är katten och geten som jag har maskat ihop med en pratbubbla som det står Boom! på. Stämpelseten heter Hipster CMS238 och Crazy Thoughts CMS238. För att få till en tajthet kring motiven, har jag stansat ut katten och geten med respektive stansmallar:
Hipster cat 662247
Hipster goat  

Maskerna heter:
Mini layered stencil 7
Bricked
Crate
Diamonds
Dot fade
Grid dot
Industrial
Linen
Schoolhouse
Splatters
Trellis


Jag har även dekorerat delar av motiven med Glossy Accents, ett genomskinligt "klister", som även funkar som en "glashinna eller liknande".



Här ser du själva vikningen för pop-up-bok-kortet. Jag lägger upp handledningsfilmen nedanför, så att du kan göra ett liknande, om du så önskar :).


Här är en handledning till det specialvikta kortet som kallas för pop-up book card (pop-up-bok-kort). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar