lördag 30 december 2017

JULKORT MED KOLLAGESTÄMPLING - slöjd-detaljer

Här har jag nyttjat flera stämplar för att stämpla längs kanterna på ett papper, för att skapa ett kollage. Stämplarna kommer från Slöjd-Detaljer (tomtar).





Jag har stämplat motiven med Versafine Onyx black, helt enkelt för att den ger fantastiska avtryck.
Jag har färglagt lite lätt, med röd distressdynefärg, på tre ställen på korten, för att skapa en visuell triangel som ögat fokusera på... Och i det här fallet fastnar blicken även på själva julhälsningen, mitt i papperet.

Jag kan varmt rekommendera penslar med vattenbehållare, i o m att det är lätt att späda ut färgen på det sättet, utan att riskera att välta ut burken med vätska, när man doppar en vanlig pensel där i :).


Imorgon är sista dagen på det här året, varför jag passar på att önska er en fantastisk start på det nya året :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar