lördag 23 december 2017

JULKORT MED MÖNSTERPAPPER FRÅN MAJA DESIGN SAMT UTSTANSADE DETALJER

Nog för att det är underbart att kunna göra snabba kort med t ex kollagestämplingstekniken, men ibland är det roligt att ta sig tid och använda både mönsterpapper och stansmallar för att skapa något nytt :). Och hör och häpna. Jag har inte nyttjat en enda stämpel för att göra detta kort :)...

Jag har använt mig av 6*6-tums pappersblock från Maja Design (Vintage Winter) + kraft-papper (om man inte har stora pappersark, kan man ju "slakta" en kortbas för att få till olika detaljer...) för att skära till och stansa fram olika former.

Högst upp på kortet, på snöflingebården, ser du också halvpärlor i olika storlekar.


Så här ser pappersblocket ut... 


Jag har använt mig av flera olika stansmallar för att få fram bl a följande:



Jag har stansat ut rådjuren ur ett kraftpapper med text.
Snöret har jag snurrat runt i en slarvig cirkel och fäst under granarna :).
Jag har använt en hel del 3D-kuddar för att skapa volym mellan lagren.
Jag har stansat ut god jul-uttrycket ur både vitt mossgummi / skumgummi / dekorgummi och baksidan av Maja Design-mönsterpapper. Jag har limmat fast de olika lagren med bl a Glossy Accents och Aleens lim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar