fredag 15 december 2017

MISTI OCH DELVIS-STÄMPLING

Idag bjuder jag på ett kort där jag gjort delvis-stämpling på översta lagret och hel-stämpling på själva kortbasen...

Jag såg ett inspirerande alster på pinterest som jag ville härma. 



Jag har använt den största MISTIbrädan (ett fantastiskt stämplingsverktyg som låter dig placera stämplarna precis där du vill ha dem :)... (det finns tre olika storlekar)) till denna teknik, helt enkelt för att den har gott om plats att placera flera stämplar och pappersbitar på :). Här har du en länk till en film, där jag visar upp alla tre storlekarna...


Jag har gjort masker till blommorna och stämplat en bakgrundstext (från Prima (här är ett annat alternativ till bakgrunds-text-stämpel)) över blommorna, så att det ser ut som att det är bakom.
Jag har även stansat ut det andra lagrets papper med en sömkantstansmall... Det ger det hela ett välbehövligt lyft, tycker jag :). Du hittar fina sömkantstansmallar från CreaLies, DieNamics och Memory Box. Skriv in stitch i sökrutan, för att få fram de set som finns i butiken just nu :).

Jag har färglagt blommorna lite så där slarvigt, med spectrum noir-pennor. För att alkoholpennorna inte skall blanda sig med stämpeldynan, använder jag mementodyna för att stämpla konturerna. Det är den bästa dynan, i mitt tycke, till just alkoholpennor.

Jag har också dragit med en genomskinlig skimmerpensel över den målade ytan, för att ge blommorna lite extra lyster :). Det finns flera set, med tre färger i varje, från Spectrum Noir



Hello-ordet är framstansat med en stansmall från Tim Holtz handwritten-stansmalls-set celebrate. I det setet finner du även andra ord, som: happy, birthday, lucky, wishes, thanks och celebrate. Det finns många andra fina handwritten-set, som jag tycker att du skall ta en titt på.
Jag har stansat ut ordet ur svart mossgummi (funky foam/fun foam, skumgummi). Du hittar ett stort utbud mossgummi hos Scrapbruket. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar