fredag 15 december 2017

RENT OCH ENKELT MED PEONY FRÅN ALTENEW

Det är de enkla kortens melodi som snurrar i mitt huvud nuförtiden :).

Här är ett enkelt kort jag knåpat ihop under en liten pysselträff hos mig :). Det är så himla kul att umgås med likasinnade...

Jag har stansat ut formen med en stansmall med sömkant. Du hittar liknande från CreaLies och DieNamics hos Scrapbruket.
Den enda nackdelen med att färglägga med akvarellfärger är att papperet krumbuktar sig när det blir blött. Detta gäller även ett akvarellpapper som det här, från Canson Montval. Det finns de som tejpar fast papperet under färgläggningen, och kanske är det något jag skall fundera lite mer kring inför nästa färgläggning :).


Jag har färglagt med "riktiga" akvarellfärger, för att få fram flera nyanser med i stort sett en enda färg :). 


Ordet hello är utstansat ut glittrigt mossgummi. Det går givetvis att glittra till ordet efter utstansning också :). Jag har använt mig av en stansmall från Technique Tuesday (de, som används till project life-scrapbooking).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar