torsdag 8 februari 2018

EGENGJORDA MÖNSTERPAPPER MED MASSOR AV KAMERASTÄMPLAR :)

Jag måste medge en sak. Jag älskar kameror. Både att titta och känna på, IRL, att jobba med dem, att lära mig mer om dem o s v.
Men också i stämpelform. Och jösses, sicka fina kamerastämplar jag har hittat genom åren :). 

Dagens inlägg bjuder på två olika sorters kollagestämplande.
Jag började med att göra två 6*6-tums mönsterpapper med olika kamera-relaterade stämplar. Och därefter ville jag testa att göra en 12-tums-layout med samma tänk, fast denna gång runt ett foto.

Här kommer först de där egengjorda mönsterpapperen :).
Jag har stämplat alla kameror med svart VersaFinebläck. Jag har monterat de stämplarna på var sitt akrylblock, för att med lätthet kunna välja och vraka vilken stämpel som skall nyttjas. När det gäller att fylla ett papper, tycker jag att det blir för meckigt med ett stämplingsverktyg som t ex Misti eller Stamping platform... I o m att man måste ta bort stämplarna hela tiden...
Men det är klart... Man skulle ju kunna lägga "alla" stämplarna på papperet samtidigt och stämpla dem tillsammans... Men men... I o m att jag nyttjar vissa stämplar flera gånger, kan det bli trixigt i sig... Och, om man har både genomskinliga stämplar och gummistämplar, är det svårt att få alla att funka samtidigt...

Jag måste dock medge, att jag inte har 100 % koll på vilka märken alla stämplar kommer ifrån, i o m att jag har samlat ihop alla mina kamerastämplar i Stuftainers-stämpelförvarningsmappar från Stampendous.

Den tredje kameran frän vänster - i översta hörnet, finns med i ett set med blandade stämplar från Reprint - CSR1020.



Filmremsan är från BoBunny - Mamarazzi 2.
Den nästan helt svarta kameran - i höger hörn, kommer från American Crafts - Dear Lizzie. Även den som är lite till vänster om mitten, kommer från American Crafts. Jag kommer tyvärr inte ihåg från vilket set. Den var en av många blandade stämplar.
Kameran i höger nederhörn (över photo-ordet), kommer från PapirDesign - Kamera.
Kameran längst ned, med blixt, tror jag kommer från Imaginisce



Här är själva layouten, som jag har anpassat till ett 10*15 cm-foto.
Tanken är, att man kan lägga fotot rätt över ramen, eller skära med skalpell runt några av motiven, för att ge fotot ett fäste :).

Jag gillar även detta sätt att stämpla på, i o m att man kan blanda och ge hur man vill. Jag tycker om att använda stjärn- och prickstämplar och diverse ord, för att bryta upp det monotona.



Kolla in den här snyggingen. En stor Zikon-kamerastämpel från Visible Image (Capture the moment).
Photo love-ordet kommer från Technique Tuesday, om jag inte minns fel.




Den där sköningen i hörnet, kommer från Slöjd-Detaljer (Fotominnen). Jag tror tyvärr inte att den finns kvar att köpa i butik. Jag hade tur när jag och min vän C var i Stockholm för något år sen och hittade Slöjd-Detaljers butik mitt i centrum :). Den var på rea. Så det var verkligen dubbel lycka :). 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar