lördag 10 februari 2018

FÄRGGLADA JULKORT MED SNÖFLINGOR

Här är flera exempel på hur man kan kan göra enkla julkort, med varierat utseende...
Jag har stämplat med olika snöflingestämplar (bl a BoBunny) i hörnen eller runt papperet, för att skapa lite intresse.
Det går ju att använda andra slags solida stämplar (motiv med mycket svärta) också - för att göra liknande kort.
Jag tycker om att använda VersaFine-dynan, för att den återger detaljer så bra.
Här är t ex några kugghjuls-stökstämplar från Vilda stamps. Och här är ett annat set



Jag har färgat in bakgrunden med penslar och blå nyanser av distress oxide-dynor. Du kan givetvis använda de vanliga distressdynorna också :).


Jag har strött över lite enamelpulver från Stampendous (följ länken och scrolla ganska långt ned) på papperets ovansida, och fönat det med embossingfön (heat it craft tool) underifrån, för att få pulvret att fästa på papperet.


Jag har även sotat kanterna med en bit kökssvamp och svart stämpelfärg, för att få den att bryta av mot den vita kortbasen, som jag har skurit till av vitt kartongpapper.


Och här är en flerfärgad variant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar