lördag 17 februari 2018

KOLLAGESTÄMPLING OCH POLAROIDFOTO - LONDON

Det här fotot är taget 2017, när min kompis C och jag var i London. Här är vi i Greenwich, strax innan vi hittade en underbar Jamie Oliver-restaurang.
Det var skönt att få komma in och svalka sig, en varm dag i London. 

Polaroidfotona är utav mini-format, det vill säga rätt så små :). Därav ett litet format på papperet (ca 17*25 cm - eller något liknande).
Jag har stämplat allt med svart versafine-bläck. Jag brukar välja Tsukinekos VersaFine-dyna, i o m att den har en riktigt bra detaljåtergivning, samtidigt som dynan räcker länge.
Jag har handstämplat allt, med hjälp av en akrylkloss med välvda kanter och rutmönster. Jag tycker om klossar med välvda kanter, för det hjälper en fumlig person som jag, att hålla klossen i händerna :).
Jag valde att hålla stämplingen svart, för att verkligen framhäva den röda telefonkiosken


Stämplar kommer och går. Det är inte alla varor som har en livslång tid på varuhyllan. Jag har nyttjat en massa olika stämplar som jag har i mina gömmor.
Jag har gjort en lista på stämplar som jag gärna skulle jobba med i kommande layouter :). Du hittar listan längst ned :).

Det är kul att ha små detaljer i hörnen av papperet :). Här ser du t ex en bit washitejp, ett flygplan, stjärnor och en kamera.

Och i nederhörnet hittar du både stjärnor, en fjäril, en s k city skyline över London och en air mail-etikett.

Här är en lista på liknande stämplar:
washitejp - Impression obsession - tag set,
stjärnor, prickar m m - HunkyDory - step out in style; Out of this world; Wishes on wings/Bee's knees, Lavinia Stamps - star group miniature; stars 2 miniature,
text - dream big -> 49 and market - artsy (t ex Selfie-ordet),
kamera - Nellies Choice - men things camera
swirlcirkel - BoBunny - circular textures,
siffror - DoCrafts - Alphas folk
text - that was -> Heidi Swapp - Day,
fjäril - 49 and marketGabis butterflies are free (fjärilar); Gabis butterflies, DoCrafts - Butterfly stamps caleidoscope,
frankering + air mail - DoCrafts - postage/passport

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar