lördag 23 juni 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - KOLLAGESTÄMPLING (CREALIES) BAKOM HÅLIGHET (UTSTANSAD FORM)

Här är ett röd-vit-svart grattiskort (lodrätt z-vikt kort), med varor - mestadels från Crealies. Jag har dock använt några stansmallar från Tim Holtz/Sizzix, för att stansa ut fjärilsformen och den fina doilykanten som tjänstgör som en krona till detta, annars så enkla kort :).



Inspirationen har jag från ett tidigare kort jag har gjort - med ett hål, i form av två fåglar på en gren - med stämpling bakom en hålighet-tekniken (min egen benämning :))...



Jag har använt stämplar från Crealies för att fylla håligheten under det översta papperet.


HÄR ÄR STÄMPLARNA SOM JAG HAR ANVÄNT (bits and pieces)... 

 

 

Jag har stansat ut ett gulligt litet rött grattis-ord, ur rött mossgummi, med en stansmall från Crealies. Crealies har fler pyttesmå fina svenska ordstansmallar
Även papperet är utstansat med en söm-kant-rektangel-stansmall från Crealies. (rectangles with stitch line)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar