onsdag 27 juni 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - MASKNING MED HUND, BIL OCH RYGGSÄCK FRÅN NELLIE SNELLEN

I detta inlägg hittar du tre exempel på hur man kan maska ihop ett huvudmotiv med texturstämplar i bakgrunden. Det är ett snabbt sätt att skapa roliga kort på. 

Jag har använt mig av stämplar och schabloner från Nellie Snellen för att göra det här enkla kortet med grå och blå bakgrund.
Stämpeln heter Puppy.


Jag har stämplat huvudmotivet på papperet och sedan har jag stämplat med restfärgen på maskningspapper, för att i sin tur kunna klippa ut en mask att lägga på motivet, medan jag färgar in bakgrunden med penslar och schabloner (honeycomb och arrows).


Här är ett annat exempel, med en bilstämpel från Nellie Snellen (Oldtimer ur Men things-serien). Jag har använt några texturstämplar: writing och raindrops.


Här har jag stämplat med ryggsäcks- och conversesko-stämpeln (Backpack and shoes) och sedan jobbat in en bakgrund med röd färg genom en schablon.
Jag har även stämplat med texturstämplar samt fortsatt skapa textur med en textstämpel (Hurray).




HÄR ÄR NÅGRA AV DE PRODUKTER JAG HAR ANVÄNT:
 

 




 

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar