fredag 29 juni 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - MASKNING MED NELLIE SNELLEN (segelbåt)

Här är ett specialvikt kort, som kallas Upright Z-fold card (lodrätt z-vikt kort).
Jag har stansat ut kanten med en stansmall från Marianne Design.


Jag har stämplat segelbåten (sailingboat) på papperet och därefter maskat av den med maskningspapper. Jag har jobbat in två nyanser av blå distress oxidefärg med pensel genom två olika schbloner.
Jag har även stansat ut formen med en falsk söm-stansmall från CreaLies.
Molnstansmallarna vet jag faktiskt inte vilka företag de kommer ifrån. Det kan vara CreaLies eller några andra :).


Jag har också stansat ut uttrycket "thinking about you" - som jag tror kommer från Lawn Fawn.
Jag har stansat ut det ur både mossgummi och vanligt papper. Jag lät formen sitta kvar i papperet, när jag limmade fast mossgummibiten på den, för att få lite mer stadga och bra mått på var den skulle sitta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar