onsdag 4 juli 2018

ETT ORANGE KORT MED BÅDE UTSTANSAT OCH TORREMBOSSAT - UTMANING PÅ UTYTRÄFFEN

Jag var på scrapträff i slutet av juni, 2018. Det var Madde som höll i en superb scrapträff i Utby.
En av utmaningarna var att göra ett kort med orange färg. Det skulle vara, typ 50 nyanser av orange :)..... Och jag som gillar orange, ville gärna testa.
Det visade sig att det blev en massa huvudbry... Jag ville ju visa de olika lagren och färgerna och inte gröta ihop allt.


Jag har torrembossat bakgrundspapperet med en underbar blom-embossingfolder från Marianne Design (flowers).



Jag har sedan färgat in papperet med olika orange stämpeldynor, penslar och infärgningsverktyg.
Jag har därefter stansat ut en finfin ram, med en stansmall från Sizzix (square with ornate edges).



Sen blev det fjärilar galore... Båda stansmallarna kommer från Sizzix. Den översta ingår i ett startkit med en vit big shot-maskin.

  

Good luck-texten har jag stämplat med en engelsk textstämpel från Nellie Snellen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar