fredag 20 juli 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - MASKNING - NELLIE SNELLEN

Jag har maskat ihop tre söta figurer från Nellie Snellen. Stämplarna heter kitten, rabbit och puppy.


Den fina topp-kanten är utstansad med en stansmall från Marianne Design (Classic border).


Texten Du är min kompis, kommer från ett set med flera svenska textstämplar, från InkyWings.


Jag har stansat ut papperen med stygnkant-stansmallar från CreaLies. Det blir att jag använder dem om och om igen, i o m att de är stora nog att kunna stansa ut de projekt jag jobbar med :).
Jag har även jobbat in färg med penslar (blending brushes) från Tim Holtz, genom schabloner från Nellie Snellen.

Om du undrar över suddigheten i textstämpeln, så beror det på dubbelstämpling på fri hand...
Jag stämplade dit texten efteråt, och det blev inte helt slätt, i o m att jag har 3D-kuddar under... Och i o m att jag jobbar på att acceptera att saker och ting inte alltid är perfekta, tänker jag att det får duga som det är :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar