lördag 4 augusti 2018

INVIGNING AV STANSMALLAR FRÅN GUMMIAPAN

I detta inlägg visar jag de stansmallar som Benjamin, 7 år, hjälpt mig att viga in efter inköpet hos Gummiapan.
B ville gärna att jag skulle blogga om dem samt även visa upp dem på facebook :).

Gummiapans stansmallar (dies) funkar finfint till olika teman. Du finner varorna med pris och mått längre ned, utifall du vill hitta på något likadant. Det går bra att kontakta mig via messenger - för jag har några i lager :).

Här pryder de två olika grattiskort, som gjordes till farmor och farfar, som tidigare under året hade fyllt 70 respektive 80 år.

Det gula kortet är utstansat med Postage stamp square. Därefter valde B en Scalloped circle och en ängel stor i gult.
Texten I love you var given och likaså de olikfärgade hjärtana, som gick att få fram, när man stansade ut uttrycket.
Ordet grattis valde B att sätta uppe i höger hörn.  



Det grå kortet är utstansat med Scalloped rectangle i två olika storlekar och färger.
Därtill finns ett fint gult kram-ord, som är utstansat med en kram-stansmall.

Benjamin var inte sen med att skapa en livlig berättelse på fram- och baksidorna av de utstansade bitarna. Jag kan inte göra den rättvisa, så jag låter bilderna tala för sig själva istället.

Den stora vita formen är utstansad med Chevron rectangles och Scalloped circles inside.





Ängeln kom till användning även vid gestaltandet av både onda och goda änglar. 




STANSMALLAR:

Postage stamp square - Storlek: 40x40 mm - 140x140 mm = 175 kr + porto och emballage...

Scalloped circles - storlek 65*65 mm - 129*129 mm = pris 175 kr 
+ porto och emballage...


Scalloped squares - storlek 65*65 mm - 129*129 mm = 175 kr + porto och emballage...


Scalloped circles inside - storlek: 85*85 mm och 113*113 mm = 175 kr + porto och emballage...



kram (snirklig) - storlek 90*45 mm = 69 kr + porto och emballage...



grattis (rak) - storlek 57*19 mm = 25 kr + porto och emballage...



ängel stor - storlek 66*89 mm = 75 kr + porto och emballage...

Jag rekommenderar att försändelsen skickas med Postnords skicka lätt, i o m att det är spårbart. Det känns tryggt för båda parter att veta var brevet eller paketet befinner sig.
58 kr - upp till 1 kg. 
95 kr - upp till 2 kg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar