måndag 10 september 2018

ETT REN(T) OCH ENKELT JULKORT - GUMMIAPAN

Här är ett rent och enkelt julkort, med en renstämpel och tillhörande stansmall från Gummiapan i fokus. Du hittar de flesta produkterna i min webbshop, Sari's stamping studio.




Jag började med att stämpla upp textren i tre olika färger och stansade sedan ut formen med Dies till textren. Båda sakerna kommer från Gummiapan

  


Det blir en vit kant runt motivet, vilket bidrar till en s k sticker-effekt.
(Om du vill hitta fler stämplar och matchande stansmallar i min butik, kan du leta upp tema och sedan stämpel + stansmall.)

Jag har stämplat med VersaFine Clair: Nocturne (svart), Acorn (brun), Tulip red (röd).
Det finns ett erbjudande i webbshopen, på stämpeldynor från VersaFine. Köp 10 st - betala för 9 st. Där finns även mossgummi och VersaMagic-dynor till samma slags erbjudande: Köp 10 st av vardera sort och betala för 9 st. 
Rabatten dras av automatiskt :). 



Jag tycker om att göra specialvikta kort och för att kunna få till stora kortbaser, behöver A3-stora papper. Jag köper sådana som är 200-300 g.
Jag bigar papperet på 8 tum och skär sedan av det på 6 tum, för att få plats med papperet i min Big Shot-maskin.
Jag stansar ut en topp med en rolig stansmall. 
Den här gången har jag använt mig av Landskapsbårder från GummiapanDärefter bigar jag papperet än en gång, på 3 tum, från den första bigningen. 

Jag har valt ut några mönsterpapper ur en färgkodad serie och sedan stansat ut former ur dem.
Jag har använt mig av Old Paper från Gummiapan, för att stansa ut det grårandiga papperet, från Grå serie - Gummiapan.
Det finns fler härliga stansmallar i serien Old - hos Gummiapan; old letter, old paper, large old tag, old tags, old stars.

 


 


Det finns också fler färger på papperskollektionen, som innehåller 8 st 14,5*14,5 cm stora ensidiga mönsterpapper och 2 st enfärgade papper. 

Flärpen som håller ihop kortet, har jag stansat ut med en stansmall från setet Stiched rectangles, från Gummiapan. Jag tycker om det här setet, i o m att det även finns med en smal rektangel. Det är käckt att stämpla ett litet, avlångt uttryck på det :). 



Jag använde den största stansmallen ur setet med Double stitch circles  - för att stansa ut ett hål - och låta det enfärgade gråa pappret synas.
I butiken hittar du även kvadrater och rektaglar - med dubbelstygn. 






För att minska ned mängden grått, stansade jag ut en cirkelram - med de två största cirkelstansmallarna ur samma stansmallsset - från Gummiapan.

Jag stansade ut en smal tag (etikett) ur setet Tre smala tags - Gummiapan, för att ha något att stämpla god jul-uttrycket på. Jag har stämplat med VersaFine Onyx Black. (Även denna stämpeldyna ingår i kampanjpriset, tillsammans med VersaFine Clair.)




Jag har monterat renen och god jul-texten med 3D-kuddar (fästkuddar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar