fredag 21 september 2018

ETT RUNT JULKORT MED STÄMPLAR OCH STANSMALLAR FRÅN NELLIE SNELLEN, INKY WINGS OCH GUMMIAPAN

Här är ett runt stafflikort med jultema.

Jag har stämplat kransen med ett set med 3 st lager på lager-stämplar från Nellie Snellen (det finns tre olika set, en krans, en bård och med ett hörn).
Jag tror att jag har använt mig av VersaMagic-dynor denna gång (hint of pesto, red magic, jumbo java).
Jag har dekorerat de röda delarna med stickles, vilket gör att helhetsintrycket mattas ned något.


Jag har använt mig av runda stansmallar från Gummiapan för att stansa ut formerna. En vanlig enkel cirkel, med dubbelstygn (double stitch circle) och en annan med en taggig kant runtom (chevron circles).


Jag har även stansat ut x antal smala tags från Gummiapan, för att både stämpla på dem och för att limma fast utstansade mossgummiord på dem. Det där söta god jul-uttrycket är ett nytt sådant, för september 2018.
God jul-stämpeln kommer från ett set med många god jul-utryck från InkyWings.

Jag har även stansat ut grankvistar, med två olika stansmallar från Gummiapan. Jag har trimmat och pimpat två av dem, för att göra dem kortare och lite mörkare med stämpelfärg från VersaMagic-dynorna, så att de bryter från de andra två.
Grankvist och smal grankvist.



Här ser du kortet från ett annat håll...


Se så fin höjd mossgummiorden får när de stansas ut med en tunn stansmall :).


Så här ser kortet ut i, nästan stängt läge.


Här är en youtubefilm om visar hur jag har går till väga för att stämpla med tre olika färger. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar