söndag 5 februari 2012

LOVE IS IN THE AIR x 2

Istället för att städa bort det jag har liggande på arbetsbänken i en snabbstädlåda, utmanar jag mig att använda det jag har framför mig... Den här gången valde jag att använda samma stämpelmotiv på två olika projekt, ett kort och en tag.

Jag har använt mig av en av de tre söta sugarbat-flickorna från Vilda Stamps (v19) och uttrycks-stämpeln Love is in the air (v30) från samma företag.



På kortet har jag gjort ett bakgrundspapper med hjälp av textstämpeln, distressfärger runt om papperet och stain-splattar med Fired Brick.





Flickan är färgglatt färglagd med copicpennor, helt enkelt för att jag ibland gillar riktigt starka färger :-).




Och visst är det fint när tjejen håller händerna som ett hjärta framför hjärtat på hennes tröja :-)!



Här är en tag med samma stämplar:

Jag har använt mig av en welltag som jag smutsat ned kanterna på med distressdyna.



Textstämpeln har jag stansat ut med en cirkelstans och kantat med en scallopcirkelutstansning för att rama in den lite. Eftersom den kändes lite blek mot den naturfärgade wellen, valde jag att sätta dit några små rhinestones.



En bit vitprickig washi tape piggar upp :-). Men det var värst så snett det ser ut... :)...



Du ser också en liten kattdekorationsknapp till  höger om flickan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar