söndag 17 juni 2018

STÄMPLINGSTEKNIK - KOLLAGESTÄMPLING MED CREALIES (2 grattiskort)

Jag har gjort mitt eget mönsterpapper med massor av små texturstämplar från CreaLies och de nya dynorna från VersaFine Clair. (kollagestämpling)



Jag har även använt mig av en bårdstansmall från CreaLies för att stansa ut en fin topp till det specialvikta kortet som kallas för upprätt/lodrätt z-vikt kort.
Och för att pynta till överdelen lite extra, har jag stansat ut löv och blommor med stansmallar från CreaLies.



Jag har färgat in bakgrunden med schabloner och stämpelfärg. Jag har använt mig av penslar för att få en mjukhet.
Jag har stansat ut siffrorna 5 och 0 med ur chipboard med tjocka stansmallar från Sizzix. De silvriga siffrorna har jag embossat med silverembossingpulver och en embossingfön.



Jag kommer att lägga upp bilder på många av CreaLies underbara texturstämplar nedanför nästa bild.
Det söta "hipp hipp hurra"-uttrycket ingår i ett set med många grattisstämplar från Slöjd-Detaljer.




  

  

  

  

  

  

  

  

  

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. tack :)... vad kul det var att se en fin kommentar i bloggen :)...

      Radera