lördag 15 april 2017

FAUX PHOTO FOLIO - ETT FALSKT FOTOALBUM MED TIM HOLTZ CRAZY DOGS OCH SCHABLONER

På Gullbrannaträffen, som var tidigare i år, valde jag att göra en make and take...d v s en Photo Folio.
I o m att jag inte hade några foton att stoppa i, gjorde jag en s k Faux Photo Folio :)... Ett falskt foto-album :).


Jag har jobbat med Tim Holtz hundstämplar (crazy dogs), Tim Holtz olika lager på lager-schabloner (layering stencil), schablon från Dutch Doobadoo, Distress oxide ink-dynor och penslar, för att skapa mina egna mönsterpapper.
Jag har även nyttjat stämplar från olika företag, som 49 and Market (sömmar), Dylusions, KaiserCraft (sömcirkel, texter), Prima Marketing inc (happy- och love-ord).




Här har jag använt mig av en schablon (Mosaic) från Dutch Doobadoo.
Den lilla texten, finns i ett stämpelset med biljetter och andra käcka uttryck från Tim Holtz och Stampers Anonymous (cms100 - odds and ends).

 

Här har jag jobbat in en blå tegelvägg med hjälp av stämpelfärg, schablon och pensel samt nyttjat en annan schablon, för att jobba in de svarta avtrycken.
Sömstämplarna har jag stämplat dit med stämplar från 49 and Market.


Texten kommer från ett set med stämplar från KaiserCraft.


För att stansa ut ordet lifetime (ur vit mossgummi), har jag nyttjat en stansmall från Tim Holtz/Sizzix (setet heter handwritten journey).



Jag har färglagt hunden med färg från små distress ink-dynor, som jag smetat av mot ett plastunderlag och sedan plockat upp med en vattenbehållar-pensel.


Fördelen med de nya Distress oxide ink-dynorna, är att de lägger sig över andra färger, utan att kleta ihop sig till en brun sörja. Det gör, att den turkosa färgen syns fint mot bakgrunden.


Jag har gjort ett "midjeband" för att hålla albumet stängt. Där har jag nyttjat pratbubblestämplar från Tim Holt (crazy thoughts). Jag har också jobbat in lite svarta prickar, genom en schablon (dot fade) från Tim Holtz, med hjälp av en spröjspensel.


Här är en film om hur albumet ser ut...



1 kommentar: