lördag 29 april 2017

MIXED MEDIA-TAVLA MED MASSOR AV TEXTUR - med engelsk handledningsvideo i realtid

Jag har blivit som besatt av att göra mixed media-tavlor med massor av textur, kugghjul och roliga saker jag hittat på loppis :). 



Här är en bild på tavlans totalhöjd, innan jag pimpade till allt med guld, silver och någon annan färg på akrylfärg.



Här är en film (på engelska) om hur jag gör mina mixed media-tavlor, inspirerade av både Finnabair och andra duktiga mixed media-artister.


Jag har använt mig av både loppisfynd och utstansade saker och diverse småkrafs som man kan hitta både här och där.

Tim Holtz - Industrial



Tim Holtz - Gadget gears 2






limpistol + lim

bokstäver och siffror - exempel: Marianne Design - party numbers



schablon-textur (massor av schabloner (stenciler))

texturpasta - Ranger 



ornate frame - tim holtz


cameo frame - tim holtz



snöre (twine)

4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt!!! Blir sugen på att testa, aldrig gjort mixedmedia förut😜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Go 4 it... Testa... Öva.... Geinte upp... Det är himla kul 😁

      Radera