onsdag 5 april 2017

KORT MED RESETEMA - VILDA STAMPS OCH DISTRESS OXIDE

Jag har precis börjat nosa på de nya Distressdynorna, som är en blandning mellan s k dye ink och pigment-bläck. Färgen är således både täckande och vattenreaktiv. Den tar längre tid på sig att torka, vilket gör att den funkar bra med t ex embossingpulver. Om du har bråttom, kan du påskynda torkprocessen med t ex en embossingfön.
Stämpelfärgen täcker också mörka bakgrunder riktigt bra. Restfärgen räcker till ytterligare en eller två avstämpling (ljusare och ljusare för varje gång, givetvis).

Här har jag t ex stämplat med en stämpel med resetema från Vilda Stamps (Småkort semester A6 (V767)), med distressfärgen Broken China Oxide på svart papper.
Följande ord finns med på resa-kortet:
äventyr, charter, båt, flyg, semester, resa, tåg, Europa, foto, upptäcktsfärd, Australien, Asien, Afrika, drömmar, familjetid, Amerika, karta och kompass, bil, Norden

Semester-kortet har följande ord:
sola och bada, spela spel, cykla, campa, koppla av, paddla kanot, semester, segla, vandra, ro eka, renovera, gå på loppis, fiska, vila, ladda batterierna


Jag har rundat två av hörnen, med en s k Corner Chomper (We R Memory Keepers).




För att skapa en ram till kortet - har jag nyttjat en av de långa remsorna med olika städer, från stämpelkitet Melody med garderob - klippdocka (V682) eller Elvis med garderob - klippdocka (V683). Båda kiten kommer från Vilda Stamps.

 


Jag har monterat papperet på två lager häftkuddar - för att ge mittendelen ett härligt lyft :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar