fredag 30 augusti 2013

VIKVÄGGSALSTER MED KOLLAGESTÄMPLING DEL 4 AV 5

Nu är det äntligen dags att visa upp ett London-alster...

Bakgrunden är gjord på följande vis:
Jag har limmat på en gammal boksida med gotisk skrift. Sen har jag målat över det med utspädd gesso, för att få en s k White wash-effekt.
Sedan har jag använt mig av olika londontema-stämplar.




Textstämpeln Life doesn't have to be perfect to be wonderful hittade jag i Tim Holtz, relativt nya textstämpel set.... Det kom väl tidigare i år, om jag inte missminner mig...


Och sen, det underbara ordet LONDON med ett fantastiskt mönster i varje bokstav, hittar du i Timpans stämpelset London sights.


Nästa vecka är det dags för finalen, med den sista sidan och en slutbild på hur hela vikväggen ser ut :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar