söndag 6 mars 2011

Inkidos Vintageramar

Igår var Maria och jag hos Inkido på en återförsäljarträff. Vi fick mycket gjort i alsterväg , och jag kommer att visa upp dem för er, lite då och då.

Maria har gjort dessa tre omaltrade färdig-utstansade ramar (så kallade die cut-ramar) med fina vintagebilder. De är troligtvis infärgade med distressfärger och stämplade och embossade med olika pulver. Jag såg inte hur de gjorde dem, för jag var vid en annan station... men visst är det läckert med det guldiga som kommer igenom och den vita bakgrundstexten som syns på den ljusgröna ramen??? Sen kan man ju åstadkomma underverk med både fina dekorband och blommor.




Dessa kan ju sedan med fördel sättas på något annat, t ex kuddformade presentaskar i wellpapp :-). Dessa finns i två olika storlekar. Du hittar dem hos Scrap & Hobby.


Därtill kan det vara käckt att dekorera presentkassar med dem. Det som jag gillar främst med presentkassarna är att du både har något att stoppa presenten i, kan spara på miljön, om du fäster "kortet" på påsen på ett sådant sätt att den lätt går att ta bort och låta mottagaren därefter återanvända den. Sätten som du dekrorerar påsen på varierar. Jag kommer att visa upp en lite längre fram i mars/april.


3 kommentarer: