torsdag 21 april 2011

Tim Holtz och Crafty Secrets

Jag beslutade mig för att altra en skolåda till förvaring för stämplar m m hos hoss på Scrap & Hobby. Och eftersom det nya papperssetet från Tim Holtz - Kraft resist har 3 exemplar av alla åtta motiv, underlättade det planeringen av hur jag skulle använda papperen.

Needless to say, att med en stor låda i denna storlek, så blev det inte mycket papper kvar :-).


Och jag måste säga att det är riktigt roligt att ha vågat börja använda Timpans härliga metalldekorationer.

Och stämplarna från Crafty Secrets går ju heller inte av för hackor :-). De är så himla fina, tycker jag. Och framför allt är de i vintagestil. En stil som jag bara älskar.
Glöm inte att kolla in webbshopen hos Scrap & Hobby! Nu har vi fyllt lådan med härliga stämplar med olika teman, som t ex bakning, sömnad, fiske, fotografering, semester och resor m m.

Och här kommer några bilder på lådan.









Här kommer en innehållsförteckning:

Tim Holtz - paper stack - Kraft resist
Tim  Holtz - foundations - metallfötter att sätta i hörnen - ger vilken låda som helst ett lyft - jag lovar!!! - jag har limmat fast dem med limpistol - ett varmt flytande lim... fäster superduperbra!
Tim Holtz - Sprocket gear
Kort & Godt - låd-cirkel-handtag - mässing - finns troligen i butiken...
Tim Holtz - philosophy tag
Tim Holtz - kedja - link chain
Tim Holtz - jump rings
Kort & Godt - uggla
Klocka - krympplast


Och här kommer alla härliga stämplar från Crafty Secrets:

Bathing beauties
BATHING BEUTIES BAD  DAMER SKÖNHET CRAFTY SECRETS SL32 - cs bathing beauties


Book lovers - jag kan riktigt se dessa framför mig i bokmärken och dylikt...
BOOK LOVERS BÖCKER CRAFTY SECRETS SM15 - cs book lovers

Car classics - bara kolla in alla sköna gamla bilar!!!

CAR CLASSICS - BILAR - KLASSIKER - CRAFTY SECRETS SL30 - CS CAR CLASSIC

Farm Chicks - påsktema... tuppar, kycklingar och hönor...

FARM CHICKS - HÖNS - HÖNOR - PÅSK - CRAFTY SECRETS SL37 - cs farm chicks stamp

Fishing buds - om att fiska... yepp... stämplar för män... och småkillar - fiskarna är ju otroligt söta!!!

FISHING BUDS - FISKE - CRAFTY SECRETS SM16 - cs fishing buds

Journey - kolla bara in jordgloben, kikaren och biljetten... - 2 die 4!!!
JOURNEY RESA TRAVEL CRAFTY SECRETS SM10 - CS JOURNEY

Kitchen classics - härliga köks-relaterade stämplar!!!
KITCHEN CLASSICS - KÖK, RECEPT, BAKA - CRAFTY SECRETS - SL04 - cs kitchen classics

Little chef - en liten köksa - eller kock...

LITTLE CHEF - KOCK - CRAFTY SECRETS SS05 - CS LITTLE CHEF

Lucky wishes - jag tänker på filmen Big med Tom Hanks... tivoli, cirkus m m...
LUCKY WISHES - TIVOLI, CIRKUS - CRAFTY SECRETS SM23 - cs lucky wishes

Material girl - provdocka och annat vackert... sax...

MATERIAL GIRL CRAFTY SECRETS SS15 - CS MATERIAL GIRL

Photo studio - om att fotografera, flera kameror, film m m... just wonderful!!!

PHOTO STUDIO - FOTO - STUDIO - CRAFTY SECRETS SL34 - cs photo studio

Seaside - hav, snäckor, semester... sommar..

SEASIDE - HAV - SOMMAR - CRAFTY SECRETS SM17 - cs seaside

Sew special - härliga sömnads-tema-stämplar...

SEW SPECIAL - SÖMNAD - SY - CRAFTY SECRETS - SL10 - cs sew special

Story of me - ännu fler bokmärkesstämplar... mums
STORY OF ME - BOKMAL  POJKE BÖCKER - CRAFTY SECRETS SS06 - cs story of me

Support the girls - bröstcancer, bh, pinuppa... helt underbara stämplar!!!!
SUPPORT THE GIRLS - STÖD - FLICKOR - BH - CRAFTY SECRETS SM19 - cs support the girls

Sweet stuff... sötsaker... mums 2

SWEET STUFF - SÖTSAKER - BAKA - CRAFTY SECRETS SL20 - cs sweet stuff

Nååå.... vad tycker ni om stämplarna... ???

3 kommentarer:

  1. SARI jag var ut till butiken idag och trodde jag skulle gå i taket av beundran när jag såg denna underbara låda i verkligheten!!!!! WOOOW
    Glad och skön påsk........Mim...

    SvaraRadera
  2. Jösses, så många fina stämplar!! Vill ha mååånga av dem!!!

    Och din låda- den blev helt underbar! Jag har tänkt länge att jag ska ta mig i kragen och använda mer av de saker än jag faktiskt gör.
    Har t ex dubbel uppsättning av "fötterna"- och de ska jag nog sätta på en riktigt stadig skolåda, tror jag.
    Tack för inspirationen! :-)

    Fortsatt trevlig påsk till dig.

    SvaraRadera
  3. Kanon fin Sari. Jag har ju sätt den live.
    Glad Påsk
    Kram

    SvaraRadera