fredag 29 juli 2011

Resväskealbum del 1 - framsidan

Nu är jag äntligen klar med mitt affirmations-resväskealbum med resetema. Det tog mig ca tre pysseldagar att bli färdig :-).

Idag visar jag upp framsidan - med både metalldekorationer och mask-stämplat bakgrundspapper.



Jag har använt Tim Holtz resväskestansmall för att få till formen för själva albumet samt de mörkbruna detaljerna på resväskans framsida (de bitar som ser ut som läderförstärkningar i mörkbrunt läder).

Jag har också stämplat med flera olika resebetonade stämplar på ett vaniljgult A4-papper för att skapa ett eget mönsterpapper.
Jag har dekorerat väskan med några metalldekorationer från Timpan. S = Significant (muse token), nyckeln (word key) och det lilla runda hänget (type charm) med uppstämplat t (träkloss-bokstavsstämplar), som hänger i en bit kedja.

Albumets blad är ihopbundna med en stans- och bindningsmaskin vid namn BIA (bind it all), och den största spiralen som finns.


Filmstripstämpeln med ordet vacation i - kommer från ett lite äldre rese-stämpelset från Hero Arts. Jag har dekorerat några av bokstavsrutorna med krackeleringslimmet crackle accents.


Jag har också dekorerat framsidan med några mynt (stämpel från Vilda Stamps) samt en engelsk flagga (stämplar från Artemios London-set). Stämpeln är tvådelad, vilket möjliggör tvåfärgat resultat.


Jag har satt på ett metallhandtag (här visas ett guldfärgat handtag) för att underlätta öppnandet av albumet. Och givetvis finns det en kopparfärgad uggla med på framsidan. Ho Hoo!!!!


Utöver det har jag maskningsstämplat papperet i bakgrunden med massor av resebetonade stämplar. Här har du några exempel:


5 kommentarer:

  1. Så vansinnigt snyggt! Synd att man inte kan lägga ut det "live" här på bloggen för fotona gör det bara nästan rättvisa!

    SvaraRadera
  2. Helt underbar!! vilket jobb du lagt ner! massa vackra detaljer!

    Kram

    SvaraRadera
  3. å så snyggt och välkommen till oss alla på vilda. Ett glatt och mysigt gäng, Stephi

    SvaraRadera