fredag 9 september 2011

Varje resa börjar med ett första steg...

Så även processen med mina pappers-skapelser... Ibland känns det svårare än vanligt att skapa något... Jag tror att jag stressar upp mig för mycket, överanalyserar och så får jag inget gjort... :-(. Någon som känner igen sig?

Här är i alla fall ännu en resväske-tavla med resetema :-). 

(Förresten... Min tajming med resor kunde ju inte ha varit bättre planerad... För nu väller ju butikerna över med resetemastämplar och -papper :-). Se bara på papperena från Teresa Collins och BoBunny och stämplarna från Artemio, Technique Tuesday m fl.)

Vilda Stamps har ju släppt fräscha stämplar, och jag tänkte att det kunde vara kul att inviga dem i ett RESETEMAPROJEKT.





Jag har använt mig av Tim Holtz Vintage Valise stansmall som bas, och jag har även pyntat det hela med dekorationerna (hörnen och handtag) för att verkligen illustrera känslan av resa :-).
Tagen som sitter på väskan, är fullstämplad med olika resetemastämplar (minivykort V515, väskor, karta m m) 

En del av stämplarna kommer från Vildas HEMLIGA KIT. Den som inte passar på att förbeställa, får ju - så att säga - skylla sig själv - för det är massor av vansinnigt snygga och UNIKA stämplar :-).
De två nya väskorna (v199) sitter på tagen - tillsammans med uttrycket "En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg." (v472)


Jag har färglagt väskorna (v199) med copic-pennor (du hittar dem hos Scrap & Hobby)

Förresten. Om du inte bestämt dig för vilka slags pennor du vill använda - skulle jag rekommendera att du går en kurs hos Tessan (inspiratör hos Scrap & Hobby). Tessan lär ut på ett jättefint sätt, och du får tre olika tekniker att jobba med hemmavid :-). Jag kände mig riktigt duktig efter en sån kurs :-)! Kursen är den 14 september.

Tag-bakgrunden är infärgad med olika distressdynor, likaså resväskan... (Vintage photo distress STAIN) (handtagen med walnut stain distress STAIN).

Jag har också stansat ut en pappersremsa med Martha Stewarts doily lace-handstans, för att leka lite med det romantiska temat...

Jag limmade dit några rosor med hjälp av limpistolen, helt enkelt för att den gör jobbet utan att svika mig. 



Här är några närbilder på de fina resväskorna:




Och för att hålla själva tavlan upprätt, har jag använt mig av Timpans small easel-stansmall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar