måndag 23 september 2013

MINIALBUM MED S K PIANOBINDNING DEL 2

Nu har jag kommit en bit på väg med mitt piano-gångjärnsalbum... Well... Det är lite svårt att veta vad man skall kalla det... Kanske skall jag kalla det för minialbum med snörbindning :-).

Här är framsidan, som jag dekorerat med både wellpapp, svart spets, bruna rosor, en härlig hudfärgad tygros, en utstansad luftballong, ett masknings-sprayat utstansat papper och en härlig biljettstansmall med Vilda Stamps stämpel: Inte förrän du provar dina vingar, vet du hur långt du kan flyga. Javisst ja... Det finns ju ett utstansat hönsnät (Cheery Lynn) också i bakgrunden :-).



Här ser du blommorna... Du ser också att jag stämplat texten två gånger och gjort olika bakgrunder för det. Jag har sedan klippt ut två ord och limmat på - så att de sticker upp lite grann från bakgrunden.


Här är den första insidan. Det är ju som så, att några av sidorna har lite utrymme mellan sig, medan andra har mer. De som har mer, tillåter givetvis att man dekorerar med lite tjockare dekorationer. Den här gången har jag gjort ett s k kollage-alster - på lite mindre papper än vad jag brukar. Jag raddar upp alla stämplar nedan. Jag har färgat in kanterna med både svart färg från VersaFine-dynan och Tim Holtz distress paint-flaska (broken china). Det lustiga är, att jag även splattat med just Broken China-färgen - fast med stain-flaskan - och det blev en väldig skillnad på färgerna...



1 kommentar: