lördag 5 oktober 2013

ETT KORT MED UTSTANSADE FORMER FRÅN CHEERY LYNN

Jag fick upp ögonen för Cheery Lynns nya (2013) fantastiska stansmallar via Vilda Stamps. Jösses, så fina de var.
Det var klockor, kugghjul, luftballonger, fantastiska doilies m m.

Jag har stansat ut en mellanstor biljett med en stansmall från Cheery Lynn, och sedan sprayat med blå spray - med lite skimmer i - över en s k chevron-stencil.
Jag har använt en mindre biljett-form för att stämpla med uttrycket: Inte förrän du provar dina vingar,, vet du hur långt du kan flyga... Jag har sedan jobbat in vintage photo distress ink runt kanterna.
Några blå rosor och halvpärlor pryder, det ganska spartanska kortet.



Jag har stansat ut motiven i svart cardstock. Kolla bara detaljerna på luftballongen. Hål, rutor och korg-flätning... Fantastiskt!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar