söndag 9 februari 2014

ANVÄND DREAMKUTS PAPPERSSKÄRARE FÖR ATT SKÄRA TILL PAPPEREN TILL DINA PROJECT LIFE-FICKOR :-).

En lampa tändes, när jag satt och klurade på det där med Project Life. Jag hade ju en DreamKuts (dreamkutz)-skärare från Zutter (de som gör BIAn) tidigare, som jag dumt nog, sålde.
Well... Hjälpen var ju inte långt borta :-). Jag hittade den nämligen hos Scrapbruket :-).

Fördelen med skärmaskinen är att den skär i två olika "fållor".
I den ena delar den 12"*12"(tum)-stora papper i tre lika stora remsor, d v s 4"*12" (tum) långa remsor.
Om man sedan vill göra dem till 4"*6" (tum) långa remsor, är det ju bara till att stoppa papperet i den andra fållan... Den, som delar papperet i två lika stora delar, förutsatt att man fått pappershållaren att krama om papperet :-).
Om man sedan vill göra 4*6-tumspapperet ännu mindre, d v s till 4*3-tumspapper, kan man sätta papperet i den andra fållan igen... :-).

Kolla här i videon hur jag gjorde...


Du kan även skära till kortbaser m m i denna maskin. Det gäller bara att tänka annorlunda... Om du delar ett fullstort cardstock i två, så får du ju två stycken 6*12-tumspapper :-). 

Och det bästa av allt är väl att knivarna är självslipande... Du behöver således inte in i maskinen för att byta något... Det är bara till att veva och ha roligt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar