tisdag 19 augusti 2014

ETT STÖK-STÄMPLAT KORT

När jag sökte på Pintrest efter kort med grunge-stil (i min värld - gruffiga och nedsmutsade kort) - fick jag fram många alternativ med mönsterstämplar i bakgrunden... linjer, prickar, rutor m m... De var inte smutsiga nog för min smak, men jag fann ändå en ocean av pärlor jag inte tänkt på att kalla för just Grunge :-). Jag skulle nog hellre kalla dem för grafiska :-).

Jag fastnade för det här kortet (av Janine Tinklenberg (jag hittade inte hennes blogg, men om du söker på hennes namn, finner du henne på både youtube och t ex pintrest))...


Så jag började rota bland mina stämpellådor för att se om jag kunde komma någon vart i liftandet :-).
Jag började med en rutmönsterstämpel - som jag stämplade med svart. Jag fortsatte med BoBunnys cirklar (Saffron - Archival ink).


Jag använde mig av splatt-stämplarna från samma BoBunny-set (stained textures). Den här gången använde jag mig av en röd färg från Archival ink.


Sen var det dags att fästa lite washi tape (här finner du Scrapbrukets alla tejper)...
Jag följde Jans mall så tillvida att jag använde turkos och röd washitape. Jag bröt av med en filmremsetejp.


Till skillnad från Jan, valde jag att inte sätta på en stor banner. Jag försökte, men jag tyckte att den stal för mycket av bakgrundsstämplingen... Jag är lite nördig där... Jag vill inte dölja det jag stämplat... Ha ha ha...
Så jag stansade istället ut ordet LOVE med en stansmall från American Crafts (Amy Tan plus one???)... Jag sotade kanterna med lite svart stämpelfärg på en fingerdutt ...

Här har du kortet i sin helhet - framifrån. Jag tycker att det blev rätt så fränt :-). Och nu när jag tittar på det - ser jag att man med lätthet kan få den att funka i Project Life-albumen också :-).


Här är kortet i profil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar